FAQ

Veelgestelde vragen (FAQ)

TICKETS KOPEN

Tickets kopen - hoe?
In de voorverkoop zijn tickets uitsluitend online te koop. Een gekocht ticket wordt naar je e-mailadres gestuurd. Indien je je ticket voor 2 juli hebt gekocht, kun je het downloaden door de Close app te installeren op een smartphone..

Om een aangekocht ticket te koppelen in de Close app, moet het mobiele telefoonnummer van de telefoon waarop de Close app geïnstalleerd is overeenkomen met het mobiele telefoonnummer dat ingevuld is tijdens het aankoopproces van het ticket.

Kan ik mijn kaartje ruilen, omzetten of doorverkopen?
Helaas is het niet mogelijk om je kaartje door te verkopen of om dit te doen.

Als ik een tijdsslot heb gekozen mag ik dan maar een uur blijven?
Nee, het tijdsslot is alleen noodzakelijk om bezoekersstromen te reguleren bij de ingangen.
Je mag dus na binnenkomst de gehele dag blijven.

Kan ik naar binnen via de gewone rij als ik minder valide ben?
Wij geven hiervoor uitzonderingen, je mag dan nadat je ons een mail hebt gestuurd via de artiesteningang naar binnen. Ons mailadres is info@amsterdamroots.nl.

De Close App

Waarom de Close app?
Je ticket wordt naar je mail gestuurd. Je kunt het ook downloaden in de Close app. Het gebruik van de app is niet verplicht! Close App is een communicatie-app voor (fieldlab)evenementen, deze app is
verbonden aan de richtlijnen van de vergunning van Roots Open Air.
Deze app is gekoppeld aan de kaartverkoop, je krijgt dus zowel je toegangskaartje als praktische informatie in deze app.

Moet ik persé de Close app downloaden?
Nee, het gebruik van de Close app is niet (meer) verplicht als je je ticket via email hebt ontvangen. Sommige bezoekers hebben hun ticket alleen via de Close app ontvangen, zij moeten de Close app tonen bij de ingang.

Ik heb de app gedownload en ik moet een code invoeren.
De code is dan ROOTSFESTIVAL

Waarom zie ik mijn tickets niet in de Close app?
Om je ticket(s) te kunnen zien moet je rechtsonder in de app op het INFO knopje drukken, dan verschijnt je ticket direct in beeld.

Ik zie nog steeds niets in de app verschijnen. Wat kan nu nog het probleem zijn?
Het 06 nummer dat je ingevoerd hebt tijdens het bestel proces is niet hetzelfde als het mobile nummer waar je wellicht de close app hebt ingevoerd.

Dubbel check ajb of het telefoonnummer dat je gebruikt hebt tijdens het boeken/bestellen van je kaartje ook hetzelfde nummer is dat van de telefoon waar je nu de Close App op hebt staan.

Testen

Voor vragen over toegang met testbewijzen zie de veelgestelde vragen:
testenvoortoegang.org

Moet ik bij binnenkomst ook een negatief Corona-testbewijs laten zien?
Ja. wij zijn verplicht je coronatest-status te checken. Je krijgt een code als je een NEGATIEVE TEST (via testenvoortoegang.org) hebt,
of VOLLEDIG GEVACCINEERD bent of je als je in bezit bent van een HERSTELBEWIJS na een PCR-test. Deze code kun je inladen op de Coronacheck app, of uitprinten en meenemen.
Zie ook coronacheck.nl/nl/

Het Zine

Amsterdam Roots Zine is een eenmalig tijdsschrift en kost 7,50.

Verloren spullen

Waar kan ik mijn lost & found opgeven of vinden?
Na het festival worden foto’s gemaakt van alle lost en found spullen, deze foto’s worden op de Roots Open Air event-pagina van Facebook gezet.

Eten & drinken

Mag ik eten en drinken meenemen?
Eten mag je meenemen, drinken alleen water of softdrinks en zolang het in plastic is.
Alcohol en glas mag absoluut niet.

Cash of Pin only?

Kan ik ook pinnen op het terrein?
Alles kan per pin betaald worden.

Kan ik met cash betalen?
Alleen bij de food en non-food stands, bazar, kunt u vaak ook met contant geld betalen.